Question en attente de réponse

Thème
Votre téléphone / Votre SIM

Mes données mobiles ne fonctionnent plus ?

Bonjour,

je suis à Tampere, en Finlande. Depuis hier, mes données mobiles ne me donnent plus accès à internet. Pourtant j'ai encore du forfait. J'ai essayé de rétablir mon téléphone aux réglages d'usine, toujours rien.
En cherchant une solution j'ai remarqué une deuxième anomalie : le décompte de ma consommation indique qu'il me reste 8.8 Go de forfait Europe pour ce mois, alors que mon téléphone donne 3.3 Go. Sacré écart ! Pire : il me resterait 15 Go / 30 pour le forfait utilisable en France, mais cela fait bientôt 3 mois que je n'ai pas mis les pieds en France. Comment ai-je pu consommer du forfait ?

Le problème est relativement urgent : trouver un réseau wifi quand je serais dans des villes plus petites deviendra autrement plus contraignant !

Merci

Arty
Arty

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Les réponses

Benniegollette
Benniegollette

Benniegollette

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It seems that you are experiencing two different issues with your mobile data in Tampere, Finland. First, you are not able to access the internet despite having an active package, and secondly, the data consumption count on your phone does not match the usage reported by your mobile carrier.

To troubleshoot the issue of not being able to access the internet, you can try the following steps:

Check your network signal: Make sure you have a good network signal on your phone. If the signal is weak, try moving to a location with better reception.

Check your APN settings: Make sure that your phone's Access Point Name (APN) settings are correct for your mobile carrier. You can find these settings in your phone's network settings.

Check for network outages: Check if there are any network outages in your area by contacting your mobile carrier or checking their website or social media pages.

Check for data restrictions: Check if your mobile carrier has placed any restrictions on your data usage, such as speed limits or data caps.

https://www.managemyhealth.biz/

Bonjour Arty,

Si j'ai bien compris votre demande, vous souhaitez vérifier votre consommation internet depuis la Finlande. C'est bien cela ?

Sophia

Amina
Amina

Amina

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Equipe La Poste Mobile

Hello Benniegollette,

Thank you for your answers.

Amina

Arty
Arty

Arty

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Sophia :

Non, ce n'est pas cela du tout.
Je ne trouve pas de formulation qui ne soit pas désobligeante, ainsi je m'excuse : pourriez-vous lire mon premier message avant de répondre ?

__________________________

Benniegollette :

I don't know why you are answering in english ? I've tried your advices already, and contacting my mobile carrier is exactly what I'm doing right now. Why are you linking a website ?

Asmaa
Asmaa

Asmaa

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Equipe La Poste Mobile

Bonjour Arty,

Je suis sincèrement désolée des désagréments rencontrés.

Je viens de vous envoyer un message privé pour recueillir vos coordonnées en toute sécurité.

Nous pourrons étudier ensemble votre dossier.

À tout de suite.

Asmaa

Gilbert69
Gilbert69

Gilbert69

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The mobile data package in Tampere, Finland is not working despite having a package. A factory reset was tried, but it did not solve the issue. Additionally, there is a discrepancy between the consumption count and the actual usage. The situation is urgent as it limits access to the internet when in smaller towns.

https://www.landstaronline.org/

Hello! Sorry to hear about the mobile data issue. Have you tried contacting your service provider? They can help troubleshoot the connectivity problem and address the discrepancy in your data usage. Check https://gangstarapk.net/ for tips or contact your provider's customer support for a quick resolution. #MobileDataWoes #GameOnTheGo